Vår 8de dag i USA bestämde vi oss för att dra till BAHAMAS! Hur fett!? En buss kom och hämtade oss tidigt på morgonen och körde oss till hamnen där vi tog en gigantisk båt till Caribbean! Vi valde ön Freeport – Grand Bahamas då det är en av de största öarna. Båten dit från Miami tog 3.5 timme och det enda vi gjorde under resans gång var sov, åt chips, sov åt chips.. Haha! Väl framme möttes vi av vår turist buss som körde oss runt och berättade om öns historia. Några minuter innan vi skulle hoppa av bussen och bege oss till den magiska stranden så började det Ösregna. Damn it! Det kändes som om vi stod under ett tak i en evighet och väntade på att himlen skulle stänga sig igen. Till slut orkade vi inte vänta mer så vi sprang till en restaurang vid havet och satte oss och åt. Vi hade utsikt över de klara vattnet och det slutade regna precis när vi hade ätit upp..

Det tog inte lång tid innan solen strålade och vi hoppade in i de magiska havet.. Hur fint och vackert som helst. Vi plaskade runder i några timmar och jag äntligen bocka av jetski på min bucketlist! Jag åkte först som passagerare och sedan fick jag köra själv, de e livsfarligt att ge mig makten över sådant. Jag pattade på så snabbt att jag knappt kunde hålla ögonen öppna när jag körde, hahaha. Jaqline och Dajana såg mig inte på havet till slut. Anledningen var väl för att jag fick reda på att det fanns vit hajar och delfiner och körde rakt ut för att se. Sjukt läskigt men jag fick se dem och helvete vad coolt det var!!! Med skräcken i halsen jag ba ”oh yes pretty”… Hahaha. Efter några timmars jetski tröttnade jag och då var det dags för Dominos pizza och båtresan hem igen. En dag jag aldrig kommer glömma! ♥